|||

Druhý 💾 semestr pryč - reflexe

Toto je článek, který sumíruje všechno, co se mi podařilo a nepodařilo během druhého semestru na KISKu. Celé se to odehrálo on-line, zase. A bylo to mnohem náročnější, než poprvé.

[ISKM06] Učící se společnost

byl fantastický předmět, u kterého mě mrzelo nejvíc, že se neodehrával v posluchárně nebo v jiné učebně. Byl z půlky navržen jako diskuzní předmět a přes MS Teams jsme se tolik nezapojovali, přerušovali se navzájem při předávání slova a moc dobře to celkově nepomohlo. Konkrétně zde tomu dle mého nepomohla ani platforma, která má obecně problémy se stabilitou a odezvou, ale ani přes Zoom bych si to neužil o moc víc.

Dotkli jsme se spousty témat, od vzdělávání dospělých, přes využití technologií ve společnosti, o MOOC kurzech, o pozornosti, digital natives, a dále. Zpětně mě mrzí, že jsem se předmětu něvěnoval víc.

Zatím jsem si nejvíc připadal jako student filozofické fakulty a panu doktoru Černému smekám velkou poklonu.

[ISKM07] Literatura, kultura a humanitní vědy

Mrzí mě průběh předmětu, jeho uchopení a absolutní nepřizpůsobení onlinu (chápu, že to nemusí být jednoduché). Přitom tu potenciál je, nevzpomínám si, že bych se kdy nudil při výuce literatury na francouském lyceu, kterou jsem měl možnost během studií na gymnáziu zažít.

Přemdět byl uchopen velmi ze široka a takřka bez hranic, prezentace byly doslova úmorné jak monotónním převyprávěním, tak množství nesouvisejícího textu s poznámkami kantorů přímo v něm. Příprava předem na hodinu mi vůbec nevadí, ale nepovažuji za šťastné, že je vždy dána bez kontextu, co s tím.

Větev literatury je na KISKu zatím jedním velkým zklamáním.

[ISKM08] Seminář k diplomové práci II: Struktura projektu

Oceňuji přítomnost předmětu v kurikulu, ale dal bych ho od poloviny vedoucím našich prací — myslím, že by bylo mnohem užitečnější bavit se nad našimi tématy ve skupince přímo s vedoucími. I když mohou být odlišná, bylo by určitě lepší dávat si P2P feedback mezi studenty a ne si vyslechnout strukturu projektu pokaždé znovu.

[ISKM09] Angličtina pro informační studia a knihovnictví

Paní doktorka Ludvíková je velmi schopná lektorka a díky jí za provedení celým kurzem, na mne byla ale laťka v tomto příliš nízko.

[ISKM10] Informační chování

Informační chování pana doktora Lorenze pro mě bylo často velmi špatně uchopitelným. Asi bych opět uvítal lepší přizpůsobení onlinu, zasazování věcí (i vizuálně) do kontextu,

Měli jsme za úkol zpracovat skupinovou práci na návrh výzkumu, což bylo na předmětu za mě nejzábavnější, i když časově určitě náročné.

[ISKM65] Uživatelský výzkum

Tohle mě skutečně bavilo a obohatilo, díky za vedení kurzu! Bylo zajímavé si projít celým procesem, objevit spoustu nových nástrojů, párkrát zavařit notebook Mirem a ztratit se ve všech nápadech, kontextech a myšlenkách.

Up next První 💾semestr pryč Toto je článek, který sumíruje všechno, co se mi podařilo a nepodařilo během prvního semestru na KISKu. Celé se to odehrálo on-line. Tohle bylo Untitled
Latest posts Portfolio week 1 & week 2 On-line courses to study this semester MOOC — what I find useful about this course Untitled Druhý 💾 semestr pryč - reflexe První 💾semestr pryč Co mě přivedlo na KISK?