|||

Druhý 💾 semestr pryč - reflexe

Toto je článek, který sumíruje všechno, co se mi podařilo a nepodařilo během druhého semestru na KISKu. Celé se to odehrálo on-line, zase. A bylo to mnohem náročnější, než poprvé.

[ISKM06] Učící se společnost

byl fantastický předmět, u kterého mě mrzelo nejvíc, že se neodehrával v posluchárně nebo v jiné učebně. Byl z půlky navržen jako diskuzní předmět a přes MS Teams jsme se tolik nezapojovali, přerušovali se navzájem při předávání slova a moc dobře to celkově nepomohlo. Konkrétně zde tomu dle mého nepomohla ani platforma, která má obecně problémy se stabilitou a odezvou, ale ani přes Zoom bych si to neužil o moc víc.

Dotkli jsme se spousty témat, od vzdělávání dospělých, přes využití technologií ve společnosti, o MOOC kurzech, o pozornosti, digital natives, a dále. Zpětně mě mrzí, že jsem se předmětu něvěnoval víc. Mám na mysli jak pozornost v hodinách, která je ale mimořádně náročná udržet na hodinách přenášených přes MS Teams, kdy se občas usekávají dialogy nebo se zasekne obraz, tak pozornost mimo hodiny.

Zatím jsem si nejvíc připadal jako student filozofické fakulty a panu doktoru Černému smekám velkou poklonu.

[ISKM07] Literatura, kultura a humanitní vědy

Mrzí mě průběh předmětu, jeho uchopení a nepřizpůsobení onlinu (chápu, že to není být jednoduché). Přitom tu potenciál je, nevzpomínám si, že bych se kdy nudil při výuce literatury na francouském lyceu, kterou jsem měl možnost během studií na gymnáziu zažít.

Přemdět byl uchopen velmi ze široka a takřka bez hranic, prezentace byly trochu náročné jak monotónním převyprávěním, tak množstvím nesouvisejícího textu s poznámkami lektorů přímo v něm. Příprava předem na hodinu mi vůbec nevadí a je samozřejmá, nicméně nepovažuji za šťastné, že je vždy zadána bez kontextu, co s tím.

Větev literatury je na KISKu pro mne zatím zklamáním.

[ISKM08] Seminář k diplomové práci II: Struktura projektu

Oceňuji přítomnost předmětu v kurikulu, ale dal bych ho od poloviny vedoucím našich prací — myslím, že by bylo mnohem užitečnější bavit se nad našimi tématy ve skupince přímo s vedoucími. I když mohou být odlišná, bylo by určitě lepší dávat si P2P feedback mezi studenty a ne si vyslechnout strukturu projektu pokaždé znovu.

[ISKM09] Angličtina pro informační studia a knihovnictví

Paní doktorka Ludvíková je velmi schopná lektorka a díky jí za provedení celým kurzem, na mne byla ale laťka v tomto příliš nízko, jelikož jsem absolvoval na konci gymnázia zkoušku CAE.

I přesto jsem ale na hodinách dával pozor a občas přišel výraz, který jsem poznal poprvé, nebo jsem jej neměl v aktivní paměti.

[ISKM10] Informační chování

Informační chování pana doktora Lorenze pro mě bylo často velmi špatně uchopitelným. Asi bych opět uvítal lepší přizpůsobení onlinu, zasazování věcí (i vizuálně) do kontextu. Myslím si, že by příště na začátku nebo na konči každé hodiny pochopení celé linky výrazně pomohla velká myšlenková mapa a rekapitulace, co všechno jsme prošli. Bohužel jsem si při tvorbě zápisků takovou mapu nestíhla dělat a nápad s její implementací do výuky mě napadl až po konci semestru.

Měli jsme za úkol zpracovat skupinovou práci na návrh výzkumu, což bylo na předmětu za mě nejzábavnější, i když časově určitě náročné.

[ISKM65] Uživatelský výzkum

Tohle mě skutečně bavilo a obohatilo, díky za vedení kurzu! Bylo zajímavé si projít celým procesem, objevit spoustu nových nástrojů, párkrát zavařit notebook Mirem a ztratit se ve všech nápadech, kontextech a myšlenkách.

Bavily mne skupinové práce, kterým jsme se věnovali, kódování, spolupráce s Markétou Kučerovou, a mnoho dalšího. Myslím, že předmět bude naživo lepší, ale v on-linu mi nic nechybělo.

Ještě jednou moc děkuji!

Up next O mně Tento text se bude částečně prolínat s mou motivací, proč jsem šel na KISK. Jako střední školu jsem vystudoval jazykovou specializaci na gymnáziu MOOC — what I find useful about this course At the beginning of ws2021, we were asked to read A Guide by Palgrave McMillian, 2014 and write ten things or thoughts we found useful. As I read
Latest posts Thinking about new car Reflexe studia a pátého semestru Čtvrtý semestr pryč - reflexe Třetí semi- 💾 semestr pryč - reflexe MOOC: Outro MOOC Courses — week 4 MOOC Courses — week 3 MOOC Courses — week 1 & week 2 On-line courses to study this semester MOOC — what I find useful about this course Druhý 💾 semestr pryč - reflexe O mně První 💾semestr pryč Co mě přivedlo na KISK?